mijn eerste verhaaltje - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Lenneke Swinkels - WaarBenJij.nu mijn eerste verhaaltje - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Lenneke Swinkels - WaarBenJij.nu

mijn eerste verhaaltje

Blijf op de hoogte en volg Lenneke

15 November 2015 | Sri Lanka, Sri Lanka

Na een lange reis van ongeveer 14 uur zijn we veilig geland op Sri Lanka.
Het was allemaal goed gegaan gelukkig, met een tussenstop in Dubai om onze benen even te strekken was de reis toch nog redelijk snel gegaan.

Hier aangekomen moesten we eerst door de douane, ook dit was allemaal goed gegaan en nadat we onze koffers hadden gepakt stond er al een man op ons te wachten. Hij pakte meteen mijn koffer en mijn tas, hier konden we de vriendelijkheid van de mensen al meteen zien. Ook heeft hij onze koffers met veel moeite in de auto gekregen (ze waren nogal zwaar namelijk...)
Vanaf hier verliep de reis iets minder veilig... ik dacht dat Curaçao al gevaarlijk was, maar dat was nog niks in vergelijking met hier. Ze rijden hier totaal kris kras door elkaar, auto's, bussen, vrachtwagens en honderden tuk tuks, die zich overal tussendoor mengen. En dit alles onder een oorverdovend getoeter.
Ook rijden ze hier links, dat was ook meteen even wennen.

Na ongeveer drie kwartier kwamen we aan bij ons huis. Het was een heel indrukwekkende tocht waarbij we al veel konden zien van het land. Het huis ziet er goed uit, alles is heel schoon dus dat is fijn, wel werd ons meteen gevraagd om op blote voeten te lopen en de schoenen buiten te laten staan.
We hebben een kamer met twee stapelbedden en een eigen badkamer en wel met warm water!!!!! waar ik stiekem toch wel heel blij mee ben.
Nadat we onze koffer hebben uitgepakt hebben we een rondleiding door het huis gehad en zijn we meteen gaan lunchen, dit niet met bestek zoals wij gewend zijn, maar gewoon met onze handen. Dit was heel verrassend rijst met curry van aardappelen. Ze eten hier maar een keer per week vlees en de rest dus vegetarisch, dat is best even wennen.

Na de lunch zijn we naar de hoofdstraat gelopen om te pinnen en boodschappen te doen. Dit pinnen was nog best indrukwekkend het is hier namelijk normaal om 20,000 rupi te pinnen, (ongeveer 135 euro)
De terugweg hebben we meteen ervaren hoe het is om in een tuk tuk te zitten, echt heel grappig.

Deze dag hebben we niet meer veel gedaan, vooral bijkomen van de vlucht en op tijd naar bed. Vandaag zijn we met de tuk tuk op bezoek geweest bij Dirkje en Lynn, zij zitten in een ander huis een uur (met de tuk tuk) verderop. Na hier alles gezien te hebben zijn we even een pizza gaan eten als lunch, we hadden even geen zin in rijst.
op het einde van de middag, toen het eindelijk droog was, zijn we even naar het strand gegaan. Dit was echt heel anders dan op Curaçao, geen witte stranden, maar donkerbruin, tegen het zwarte aan, geen helder blauw water, maar heel troebel. Ook viel het op dat de vrouwen hier allemaal met kleren aan zwemmen, we vroegen ons af waarom dit was en kwamen er snel achter dat dit met het geloof te maken heeft, ze moeten hun knieën en schouders altijd bedekken, dus ook tijdens het zwemmen.
De sfeer op het strand was echt heel fijn, groepen jongeren waren softbal en rugby aan het spelen, iedereen was actief en had veel lol. Hier merkte we wel meteen dat we zelf ook een bezienswaardigheid zijn, vier blanke meiden kunnen niet ongemerkt voorbij lopen, iedereen keek ons aan en riep of we mee wilde doen met de spellen.

Morgen krijgen we nog een introductie hier in het huis en dinsdag gaan we echt beginnen met stage.

Ik voel me hier al heel erg op mijn gemak en kan niet wachten tot ik meer kan zien van dit mooie land!

Tot de volgende keer!!


  • 15 November 2015 - 19:04

    Martien Swinkels:

    Hallo Lenneke,

    Zal inderdaad een totaal andere wereld zijn dan Curacao, maar daarom ook reuze interessant en ongetwijfeld een geweldige ervaring. Fijn dat je je al een beetje thuis voelt, geniet ervan en verras ons steeds weer met je leuke verhaaltjes. Ben nu al benieuwd naar het vervolg.

    Xxx Papa

  • 15 November 2015 - 21:57

    Anja:

    Hoi Lenneke,

    Wat leuk om jouw verhalen weer te mogen lezen.
    2x zo'n geweldige ervaring, en dat je meteen aan het vergelijken bent.
    Inmiddels heb je je rijbewijs dat je zelf kunt ervaren hoe het rijden is tussen al deze drukke, toeterende voertuigen. Dat heb je in Curaçao moeten missen.
    Geniet er maar weer met volle teugen van.
    Groetjes Anja en de rest van de familie

  • 16 November 2015 - 18:10

    NANCY:

    Hoi lenneke
    Wat leuk weer om te lezen.
    We hebben je gisteren wel gemist bij de wedstrijd hoor.
    Geniet maar lekker daar. Succes met je stage morgen.
    Groetjes

  • 17 November 2015 - 22:33

    Hans:

    Hè Lenneke,

    Fijn dat de reis goed verlopen is en dat de eerste indrukken goed zijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lenneke

Hallo, Ik ben lenneke en ik ga voor 5 maanden stage lopen op Curacao. Via deze site kunnen jullie mijn verhalen lezen van wat ik allemaal meemaak! ik zet er ook foto's op, dus zo kunnen jullie mij een beetje volgen!

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 11742

Voorgaande reizen:

13 November 2015 - 24 December 2015

Sri Lanka

26 Januari 2013 - 17 Juni 2013

Curacao!!

Landen bezocht: