eerste dagen project - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Lenneke Swinkels - WaarBenJij.nu eerste dagen project - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Lenneke Swinkels - WaarBenJij.nu

eerste dagen project

Blijf op de hoogte en volg Lenneke

18 November 2015 | Sri Lanka, Sri Lanka

het is ondertussen alweer woensdag, wat inhoud dat ik al twee dagen project erop het zitten. mijn eerste verhaaltje had ik zondag geschreven en ondertussen is er alweer een hoop gebeurt.

Margo en ik dachten dat we maandag zouden beginnen met het project, maar dit bleek niet zo te zijn. Op maandag hebben we namelijk een introductie gehad hier in het huis. ik dacht dat dit gewoon zou gaan over de huisregels en misschien bepaalde excursies die je zou kunnen doen. Maar zoals bij alles in Sri Lanka gaat niks zoals je het van te voren bedenkt. we hebben inderdaad eerst uitleg gekregen over het project. ze vertelde ons dat we eerst twee weken engels gingen geven aan de kinderen op school en vervolgens drie weken op een weeshuis zouden werken. hier schrokken we wel even van want we wisten helemaal niet dat we engels moesten geven. na een heleboel miscommunicaties bleek uiteindelijk toch dat we gewoon vijf weken op een weeshuis zitten.

verder bleek dat we tijdens onze introductie ook een sari aankregen, dit is een typisch sri lankaanse jurk, we zouden gaan dansen en we kregen henna op onze handen. super leuk allemaal! op school hebben we ook al een excursie dans gehad, dus ik dacht dit gaat helemaal goedkomen! niet dus.... ze dansen hier heel sierlijk, met je benen en armen totaal andere bewegingen en dan ook nog eens heel snel, dus dit ging helemaal mis. het was wel heel leuk en we deden wel allemaal ons best dus hopelijk stonden we niet al te erg voor schut.

daarna hebben we henna laten zetten, dit bleek allemaal iets langer te duren dan verwacht, het laten zetten duurde een half uur en daarna moest het minsten twee uur drogen. nadat het droog was kon je het er met water afwassen. het voelde al heel droog aan dus ik dacht dat het niet meer af zou geven, dit bleek de volgende ochtend anders te zijn. mijn hele andere arm zat onder en ik heb denk ik met mijn hand onder mijn gezicht gelegen, want ook mijn wang zat onder, dit blijft er dus nog mooi een week opzitten.

dinsdag hadden we onze eerste projectdag, voor ons was het nogal onduidelijk wat er nu van ons werd verwacht, zouden we nu engels gaan geven of toch op een weeshuis. we kwamen daar aan op een soort campus. we hadden eerst een gesprek met de directrice, ze zei ons dat we beter op een andere locatie engels les konden geven, daar hadden ze meer aan ons dan hier, na een korte discussie zouden we tot half 12 op het weeshuis staan en daarna naar de andere locatie gaan. op het moment dat we de zaal binnenkwamen en 8 schattige gezichtjes ons aankeken, liep de begeleidster weg en konden wij dus alles zelf doen. We hadden natuurlijk wel wat activiteiten voorbereid maar niet zoveel dat we een hele dag konden vullen. Ook wisten we niet wat er nu precies van ons werd verwacht. Na twee uur kwamen we hier achter omdat onze tolk ( ja gelukkig hadden we nog wel een tolk bij ) vertelde dat we de kinderen engels moesten leren. Kinderen van 4 en 5 jaar engels leren, dat was onze taak dus voor de komende vijf weken, appeltje eitje toch... alleen nogaluit te voeren. Het is gewoon heel lastig dat we de taal niet spreken en ze lastig dat onze tolk niet goed engels spreekt, wij geen singalees spreken de kinderen hier onwijs druk zijn, ze mogen namelijk niet naar buiten. Je kan je voorstellen dat het op zijn zachts gezegd nogal chaotisch verliep.

Vandaag hebben we onze tweede dag gehad en dit ging al iets beter, ook zagen we dat de kinderen wel wat spelmateriaal hadden dus konden we ze tussendoor ook even vrij laten spelen zodat wij ook even op adem konden komen. We hadden van te voren een plan opgesteld en dit proberen uit te voeren, dit ging opzich redelijk. Het is gewoon heel lastig dat we de taal niet spreken en er echt maar heel weinig materialen zijn. Alles wat we nodig hebben moeten we zelf mee meebrengen.

Verder zijn we gisteren nog even naar het strand geweest en staat dit weekend whale watching op de planning.

Ik heb nog een paar foto's toegevoegd dat jullie ook een beetje een beeld kunnen krijgen van het leven hier.

  • 18 November 2015 - 17:02

    Margo Jansen:

    Wow superleuk verhaal hoor lennie, leuk om zo een beetje bij te kunnn houden wat je allemaal meemaakt.. :D superveel plezier, maar dat komt wel goed met zo'n leuke kamergenoot :D

  • 19 November 2015 - 14:59

    Winke Swinkels:

    Leuk om te lezen Lenneke. Wat een boel onduidelijkheden nog over jullie project. Maar ook wel weer cool dat je je eigen draai er aan kunt geven. Whale watching klinkt heel tof! Ik ben benieuwd welke verhalen daaruit voortkomen. X

  • 22 November 2015 - 20:51

    Marij Schrijvers:

    Hoi Lenneke wat leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt
    hoe was de vlucht en hoe is het weer je hebt wel een leuk onderkomen
    laat het allemaal maar op je afkomen jij kan het wel hendelen
    hier is alles goed heel veel liefs van ons
    wel jammer dat je er vrijdag niet bij bent maar we drinken wel op jou gezond
    kusjes xxxxxxxxx

  • 04 December 2015 - 20:49

    Yolande Van Wijk:

    Hoi Lenneke..mooi om jullie avonturen te lezen.Gewijzigde plannen qua project...hoe is het nu? Stuur me anders even een mail dan kan ik evt nog Priyesh laten bijsturen. Of bevalt plan b jullie ook. Gts

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lenneke

Hallo, Ik ben lenneke en ik ga voor 5 maanden stage lopen op Curacao. Via deze site kunnen jullie mijn verhalen lezen van wat ik allemaal meemaak! ik zet er ook foto's op, dus zo kunnen jullie mij een beetje volgen!

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 11739

Voorgaande reizen:

13 November 2015 - 24 December 2015

Sri Lanka

26 Januari 2013 - 17 Juni 2013

Curacao!!

Landen bezocht: