The Family op bezoek - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lenneke Swinkels - WaarBenJij.nu The Family op bezoek - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lenneke Swinkels - WaarBenJij.nu

The Family op bezoek

Blijf op de hoogte en volg Lenneke

08 April 2013 | Curaçao, Curaçao

21 Maart was het dan al echt zover, Mijn ouders en broer en zus kwamen mij opzoeken! het was heel vreemd dat het al echt zover was! de tijd was zo snel voorbij gevlogen!
Ik had natuurlijk als goede voornemen om op tijd op het vliegveld te staan om ze op te wachten, nou was dit niet helemaal gelukt. we wisten niet waar we konden parkeren en daardoor was ik net 2 minuten te laat.. dus dat ging niet helemaal volgens plan.
Het was heel leuk om ze weer te zien na twee maanden! We hadden en auto gehuurd dus daar moesten we even op wachten en toen zijn we meteen doorgereden naar ons super mooie vakantie huis!
Nadat we alles hadden uitgepakt en flink bij hadden geklets moest ik de volgende dag wel weer gewoon om 6 uur uit bed om naar stage te gaan! helaas moest mijn vader dat ook om mij weg te brengen!

We zijn de eerste dag meteen naar het strand geweest omdat zij natuurlijk nog wel wat bij moesten kleuren. Nadat dit een beetje gelukt was hebben we daar lekker aan het strand gegeten en was het voor lenneke na een vermoeiende stageweek ook weekend!

We hebben dat weekend ook weer aan het strand gelegen en zijn ook naar Punda geweest. En maandag was het dan eindelijk zover, mijn ouders en broer en winke mochten komen kijken op mijn stage! Ik had de kinderen al voorbereid en verrassend genoeg luisterden ze ineens een stuk beter. Zodra ze weer weg waren was dit helaas ook weer meteen voorbij.

We hebben onwijs veel dingen gedaan in deze twee weken, als ik die allemaal ga vertellen ben ik nog wel even bezig, en aangezien ik dadelijk ook weer sportief moet gaan hardlopen heb ik daar geen tijd voor. daarom zal ik de hoogtepunten natuurlijk wel even vertellen.

Een van de hoogtepunten was het zwemmen met dolfijnen. Dit heb ik samen met mijn moeder gedaan en het was echt onwijs leuk. ik wilde dit meteen al graag doen toen ik wist dat ik hierheen ging, maar om het dan ook echt te doen is wel echt super gaaf!We kregen van te voren een filmpje te zien waarin werd verteld dat je wel redelijk moet kunnen zwemmen, dat de dolfijnen daar ook naar kijken, dus de spanning werd op dat moment nog groter! Uiteindelijk viel het allemaal reuze mee! Het is heel bijzonder om dit een keer te doen, dus ik raad het ook zeker aan!!

We zijn ook met de boot naar klein Curacao geweest. iedereen hier op dit eiland raadde mij dat aan, dus dat konden we zeker niet overslaan. we moesten met de boot en we moesten twee uur varen. er was ons van te voren al verteld dat er wel een grote kans was dat je zeeziek zou worden.. we zaten dus niet helemaal op ons gemak op de boot. En al vrij snel bleek dit ook niet onterecht te zijn.. (voor mij tenminste)
Na een lange en hele leuke boottocht kwamen we dan eindelijk aan op het echt super mooie eiland. Blauw helder water, witte stranden, mooie strandhutjes...
Toen we daar aankwamen kregen we eerst ons ontbijt, het was namelijk pas 9 uur smorgens... Verder konden we de hele dag gebruik maken van snorkels, dit was ook wel echt leuk want we hebben ook schildpadden gezien. 'S middags was er een super lekkere bbq, en verder hebben we de hele dag een beetje chill op het strand gelegen, perfect dagje lijkt mij!

Een van de grootste hoogtepunten was misschien wel het beklimmen van de christoffelberg. Eigenlijk wilde mijn sportieve familie dit niet gaan doen, vanwege de hitte... slecht excuus als je het mij vraagt.. uiteindelijk hebben we toch besloten om in ieder geval naar het christoffelpark te gaan om daar een wandeling te doen. De wandeling die wij hadden gedaan was maar een wandeling van een 1,5, en aangezien we er al heel vroeg waren hadden we dus nog de hele dag. Mijn vader had van andere mensen gehoord dat we naar een parkeerplaats konden rijden en dat het dan nog een uurtje zou zijn tot de top van de berg. Dus waarom niet??
Het was inmiddels kwart over tien toen we begonnen (ze raden je aan om om half 8 te vertrekken...)
Na een uur en drie kwartier, klimmen, klauteren en hard zwoegen kwamen we eindelijk boven! het was het wel zeker waard want het uitzicht was wel echt heel mooi!!

Ik heb een super leuke twee weken gehad en heb onwijs veel meer gezien van het eiland!
Ik zit vandaag ook precies op de helft van mijn stage hier.. over tien weekjes zit ik alweer terug in het vliegtuig!

Morgen ga ik ook beginnen aan mijn scriptie en over drie weekjes komt mijn begeleidster al hierheen om het te beoordelen.. dus spannend spannend.. hopelijk komt het allemaal goed!!

Tot snel en niet vergeten de foto's te bekijken!!


  • 08 April 2013 - 23:51

    Denise:

    Hee Lenneke!

    Heb ik van jou ook nog een keer de verhalen gehoord! :D Fijn dat jullie zo hebben genoten met z'n allen! Was ook goed op de foto's te zien, heb ze allemaal bij jullie thuis bekeken! :)

    Te laat komen op het vliegveld.. Volgens mij begin je al te wennen aan de cultuur daar, niks heeft haast.. Haha! :P Maar over op 18 juni zal ik zorgen dat ik (op tijd) op Schiphol sta! :)

    Geniet nog van de laatste 10 weken!

    X Denise

  • 09 April 2013 - 21:40

    De Ouders:

    Het waren inderdaad 2 onwijs indrukwekkende weken: De ongekende temperatuur die je in de ontvangsthal al tegemoet komt na een overigens plezierige vlucht die dan ook veel korter leek dan ze werkelijk was. Eindelijk de "hug" met onze dushi die ons helemaal deed smelten. Ja en dan Curacao! Een eiland van uitersten. De rijkdom van de happy few en de armoedige doch vriendelijke uitstraling van het merendeel van de eilandbewoners. Met verbazing hebben we ons gemengd in het soms chaotische verkeer, hebben ons verwonderd over de omgeving zowel qua landschap alsook de dorpjes waar we doorheen zijn gereden. Willemstad met zijn kenmerkende geveltjes, de indrukwekkende boogbrug en kolosale cruiseschepen waarvoor de pontjesbrug elke keer eerbiedig op zij ging.
    We hebben ruim 1000km afgelegd waarbij de confortabele huurauto ons trouw over de soms erbarmelijke wegen alle uithoeken van het eiland heeft laten zien. Behalve de hoogtepunten die je noemt, hebben we het bezoek aan je school ook als een onvergetelijke ervaring mee naar huis genomen. De sympatieke juf, de vrolijke en brave kinderen die je s'morgens netjes een handje komen geven en geduldig in de rij wachten om geholpen te worden met diverse schrijf en rekenoefeningen. We hebben 2,5 uur meegedraaid en gezien dat je je helemaal thuis voelt tussen de in uniform gestoken kinderen.
    We zijn al weer bijna een week thuis en hebben bijna de jet-leg verwerkt die jij nog te goed hebt.
    Nog veel plezier en succes met je scriptie en groetjes aan de juf, de kinderen en je 2 sympathieke vriendinnen, die met jouw het appartement tot een leuke en gezellige "thuis" basis aangekleed hebben.

    XXxx P&M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lenneke

Hallo, Ik ben lenneke en ik ga voor 5 maanden stage lopen op Curacao. Via deze site kunnen jullie mijn verhalen lezen van wat ik allemaal meemaak! ik zet er ook foto's op, dus zo kunnen jullie mij een beetje volgen!

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 11770

Voorgaande reizen:

13 November 2015 - 24 December 2015

Sri Lanka

26 Januari 2013 - 17 Juni 2013

Curacao!!

Landen bezocht: