Al ruim een maand in Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lenneke Swinkels - WaarBenJij.nu Al ruim een maand in Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lenneke Swinkels - WaarBenJij.nu

Al ruim een maand in Curacao

Door: Lenneke Swinkels

Blijf op de hoogte en volg Lenneke

02 Maart 2013 | Curaçao, Curaçao

Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven dus ik vond het wel weer tijd voor een nieuw verhaaltje!
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik alle reacties super leuk vind, dus dank daarvoor!
Het is bijna niet te geloven maar ik zit al ruim een maand op Curacao. als je er zo over nadenkt vliegt de tijd toch wel voorbij!

Ik moet alweer even na gaan denken wat we ook alweer allemaal gedaan hebben. ik zal beginnen bij westpunt. Daar zijn we ongeveer een week nadat mijn huisgenootjes hier waren naartoe gegaan. westpunt ligt helemaal op het westen van het eiland, wat vrij logisch is als je naar de naam kijkt...
Dit gedeelte van het eiland is nog heel natuurlijk en het ziet er nog heel mooi uit.
We kwamen daar aan op het strand en het zag er inderdaad heel mooi uit. We zijn toen aan het strand gaan liggen, we waren ongeveer de enige dus dat was niet verkeerd. We zagen toen ook vrij snel dat je daar van een rots kon springen, dus wij met onze grote mond, dat doen we!!
Dus wij naar boven lopen en toen kwamen we erachter dat het toch wel heel hoog was, zeker 10 meter! dus ik was toen al iets stiller... maar eenmaal gezegd dat we gingen springen, sprongen we ook!
Het was echt heeeel gaaf, maar toch ook wel een beetje spannend, ik heb ook vaak gedacht, ben ik nu nog niet in het water.
We hebben de hele dag een beetje aan het strand gelegen, dus dat was zeker geen verkeerd dagje!

Die avond zijn we voor de eerste keer op stap geweest, er was een strandfeest en daar wilde wij natuurlijk wel naartoe! het was super leuk, muziek, kampvuur, super gezellige sfeer!

De week daarna heb ik weer iedere dag stage gelopen. het gaat goed op stage, het bevalt me goed. ik mag steeds meer lessen geven en dat vind ik super leuk om te doen. ook raak ik wel steeds meer gewend aan de kinderen hier. ook is de regel bij ons op stage dat als er een kind jarig is dat hij dan aan alle leraren mag trakteren, en dat vinden wij natuurlijk niet zo erg!

Het weekend daarna zijn we op vrijdag ook weer op stap gegaan. er was een glow party, dus helemaal in het wit hebben we er weer een leuk avondje van gemaakt. zaterdag en zondag hebben we de hele dag aan het strand gelegen en we hebben het weekend afgesloten met weer een feest op het strand. Daar hebben we ook weer een paar mensen leren kennen dus dat was weer heel leuk!

Afgelopen week zijn we op stage druk bezig geweest met de voorbereidingen voor de carwash van vandaag. We hebben op stage ieder jaar een Carwash waarbij de kinderen heel de dag auto's gaan wassen om geld op te halen. Dat heb ik vandaag dus ook de hele dag met de kinderen gedaan. Het was wel leuk, maar ook vermoeiend na maar twee uur geslapen te hebben (op stap geweest...:P )

Na al deze avonturen heb ik vandaag huisdier nummer 3 ontmoet. nadat we eerst een kakkerlak hadden overleeft, zat er een paar dagen later een salamander in de badkamer en of dat nog niet genoeg was zat er vandaag een leguaan in de gang!! deze leguaan zit normaal gesproken altijd boven maar hij is op de een of andere manier toch binnen gekomen, dus dat was wel even schrikken!

Morgen gaan we nog een dagje naar het strand en maandag begint stage weer!

Als ik weer nieuwe avonturen meemaak horen jullie dat natuurlijk meteen!!

  • 03 Maart 2013 - 12:46

    Denise:

    Hee Lenneke!

    Je hebt weer een leuk verhaaltje geschreven! Veel gedaan zeg de laatste week!
    Zo te horen ben je goed aan het genieten, maar gelijk heb je! :D

    Ik had een foto van je huisdiertjes gezien! Sta je wel eventjes te kijken als je zo'n beest tegenkomt in je huis.. Is toch net wat anders dan een kat of hond! :P

    Ook fijn om te horen dat het goed gaat op stage! En dat je gezellige huisgenootjes hebt!

    Veel plezier nog!
    Xxx Denise

  • 03 Maart 2013 - 13:15

    Papa:

    We worden steeds nieuwsgieriger naar wat ons allemaal te wachten staat. Nog minder dan drie weken en dan gaan we het ook allemaal beleven! Wat een kollosale pick-ups en wat een contrast met dat kleine meisje wat enthousiast met d'r borsteltje meehelpt. Het avontuur met die leguaan hebben we ook nog op een filmpje mogen zien wat Winke blijkbaar had ontvangen. Ongelooflijk dat zo'n beest even binnenkomt om een douche te nemen! Is Sjakie (zeg maar gerust Sjaak) een huisdier van de bovenverdieping en hoe heb je die weer weg gekregen? Met banaan!
    Gr, Papa

    p.s. we hebben ook nieuwe huisdieren.... 4 piepkleine visjes die gewoon in het water blijven.

  • 03 Maart 2013 - 13:20

    Winke:

    Haha hier zijn ze nog steeds onder de indruk van jullie huisdier. Ik heb papa en mama het filmpje laten zien. (Hoe krijg je dat op je telefoon? Huh? Is dat een app? Mart kom eens kijken, winke heeft app met filmpje! Neeheeee mam dat is facebook...)

    In ieder geval.. wij hebben baby visjes. Iets minder spannend haha.

    Veel plezier nog en niet te veel feesten en doe geen dingen die ik ook niet zou doen.

    Xxx


  • 03 Maart 2013 - 17:15

    Anja:

    Hoi Lenneke,

    Judith heeft me ook maar aangemeld voor je nieuwsbrief. Ze zal mijn vragen beu zijn geweest over hoe het met je ging op stage en natuurlijk op die witte stranden.
    Kei leuk om te lezen hoe goed je het maakt. Volgens mij heb je je draai wel gevonden met stage en het uitgaansleven.
    En de tijd gaat inderdaad snel voorbij, nu alweer ruim een maand weg.
    Ik ben benieuwd naar je volgende verslagen en welke huisdieren je dan weer uitgenodigd hebt.

    Nog veel plezier daar.
    Groetjes Anja

  • 03 Maart 2013 - 19:36

    Nancy De Backer:

    Hey Lenneke,
    Wat een belevenissen weer, die sprong die je van die rots afmaakt. Waaaa dat zou ik niet durven.
    En dan al die huisdieren die je op bezoek krijgt. Brrr ik krijg er gewoon rillingen van.

    We missen je bij het korfballen echt hoor. Vandaag weer verloren. Tegen Eyckelkorf. Bijna de hele wedstrijd voor gestaan, maar toch verloren met 9-7. Maar goed we hadden in de eerste helft geluk dat hun niet scoorde, en bij ons lukte het toen wel. De tweede helft was het andersom. Toen begon het bij hun te lopen en lukte het bij ons niet meer.
    Dan de wedstrijd tegen kraanvogels, vorige week durfde ze niet te komen vanwege de sneeuw ( alle snelwegen waren schoon) en vrijdag zijn ze niet gekomen omdat ze van niets wisten zeggen ze. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

    Nou ga weer lekker genieten van je zon, zee, strand en stage. En ik kijk nu alweer uit naar je volgende verhaaltje.

    Groetjes Nancy

  • 06 Maart 2013 - 14:37

    Hans & Yvonne:

    Hallo Lenneke,
    Goed om te horen dat alles goed is daar in het zonnige Curaçao, momenteel zitten wij ook nog in het zonnige Thailand. Morgen gaan we het land weer verlaten, en gaan we terug naar het kouwe kikkerlandje. Hier is het net als in Curaçao lekker weer zo'n graad of 30-32. Wij zullen dus onze truien maar bij de hand houden als we terug vliegen.

    Leuk ook dat je het zo leuk vind daar aan de andere kant van de zee, is het allemaal meegevallen of heb je ook al heimwee gehad...... Kan ik me bijna niet voorstellen, maar sommige mensen hebben daar last van.

    Geniet er maar lekker van, voor je het weet sta je weer met 2 benen in Nederland.

    Groetjes Hans & Yvonne

  • 06 Maart 2013 - 18:56

    Jacqueline Van Liempd:

    Ha die Lenneke,

    Leuk om zo op de hoogte blijven van je avonturen.
    Het echt wel afzien daar.
    Lekker feesten, dagjes strand, leuke mensen ontmoeten en dan nog stage lopen met een kater.
    We hebben echt medelijden met jou.

    Hier is alle oke.
    Maaike en Lonneke hebben vandaag zijn cito toets terug gehad.En ze hebben het super goed gedaan, en kunnen allebei naar de school waar ze graag naar toe willen.
    Hier schijnt ook al een paar dagen de zon. Fijn!, we krijgen al zin in het voorjaar.
    Nou meisje, nog veel plezier daar. Hoop snel weer wat van je te lezen.
    Groetjes van ons allemaal.
    Henk, Jacqueline, Maaike, Lonneke en Joep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lenneke

Hallo, Ik ben lenneke en ik ga voor 5 maanden stage lopen op Curacao. Via deze site kunnen jullie mijn verhalen lezen van wat ik allemaal meemaak! ik zet er ook foto's op, dus zo kunnen jullie mij een beetje volgen!

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 11768

Voorgaande reizen:

13 November 2015 - 24 December 2015

Sri Lanka

26 Januari 2013 - 17 Juni 2013

Curacao!!

Landen bezocht: