Valentines day - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lenneke Swinkels - WaarBenJij.nu Valentines day - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lenneke Swinkels - WaarBenJij.nu

Valentines day

Door: Lenneke Swinkels

Blijf op de hoogte en volg Lenneke

14 Februari 2013 | Curaçao, Curaçao

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een verhaaltje heb geschreven dus ik vond het wel weer tijd worden!
Laten we maar bij het begin beginnen, en dat is bij carnaval.
want mijn eerste carnaval kunnen we natuurlijk niet aan mijn neus voorbij laten gaan.
Zondag was hier de grote optocht waar ik naar toe ben gegaan. ik ben hier met een hele groep naartoe geweest en ik was erg benieuwd, ik had al een beetje op internet gekeken zodat ik een beetje wist wat ik kon verwachten.
Na ongeveer een uur gewacht te hebben in Punda kwam daar eindelijk de optocht. Het was wel anders dan in nederland (denk ik) Ze hadden hier niet echt carnavalswagens ofzo, het ging hier vooral om de pakken en om het dansen. We stonden op het einde van de optocht dus je kon wel merken dat de dansers ook een beetje moe begonnen te worden. toch was het heel leuk en feestelijk om te zien! ik zal ook een paar foto's bij mijn verslag zetten zodat je ook kan zien hoe het er een beetje uitzag.
Op dinsdag was er nog een optocht maar hier zijn we niet meer naartoe gegaan vanwege het weer en ook omdat we nog geen vervoer hadden.

Maandag zou ik misschien naar het strand gaan maar dat heb ik maar niet meer gedaan aangezien het hier heel de ochtend had geregend. Daarom heb ik maar met veel smart op mijn huisgenootjes gewacht want die zouden eindelijk komen!!
Rond 4 uur waren zij hier in het huis en dat was meteen een hoop gezelligheid erbij! We hebben maandag nog niet zoveel gedaan, even rustig alles uitgepakt en een beetje op tijd naar bed!
Dinsdag hebben we gekeken voor een auto'tje, dat is goed gelukt we moesten alleen nog wel een dagje wachten. daarom zijn we te voet naar de supermarkt gegaan om vast de eerste inkopen te doen!
Woensdag kregen we dan ons auto'tje. het is een prima auto en hij rijdt ook nog, dus dat komt goed uit! we hebben er meteen gebruik van gemaakt en we zijn toen meteen naar het strand gegaan!
Ik ben deze keer voor de eerste keer in mijn leven niet verbrand!!

Vandaag was mijn eerste dagje stage weer na 5 dagen vakantie. Het is vandaag Valentijnsdag dus er waren al verschillende kinderen die mij een happy Valentine wenste, alleen jammer dat ze allemaal iets te jong zijn. ook heb ik van de ouderraad nog lekkere chocolaatjes gekregen, die heb ik natuurlijk meteen opgegeten omdat ze anders zouden smelten...

We hebben net lekker gegeten (ik heb gekookt) en vanavond gaan we lekker met een wijntje en een stokbroodje toch een beetje vieren dat het Valentine's day is. (Al heb ik nog steeds niks gehoord van mijn geheime aanbidder)

  • 15 Februari 2013 - 14:41

    Nancy De Backer:

    Hey Lenneke,
    Wat een leuk verhaaltje weer. Geniet maar lekker van dat mooie weer en het moet vast nog een keer vaker lukken om niet te verbranden, haha.

    Veel plezier

    Groetjes nancy

  • 17 Februari 2013 - 13:23

    Henk En Annemie:

    Hoi Lenneke

    Hier is inmiddels carnaval ook voorbij en het was erg koud hier.Maaike en Lonneke zaten in de raad van elf in Dommelen dus wij zijn ook niet verder geweest dan Dommelen.Voor jullie pap en mam is de wintersport ook weer voorbij en zijn benieuwd wat die weer meegemaakt hebben.Hans en Yvonne zijn vanmorgen vertrokken voor 3 weken naar Cambodja.Dus je ziet hier gaat het ook allemaal gewoon door.De laatste foto,s van jou van carnaval kunnen wij niet openen.Maar die zullen we nog wel een keer zien.

    Veel groetjes en een dikke knuffel van Annemie en Henk

  • 18 Februari 2013 - 09:45

    Winke:

    Zusje! :) Jouw foto's werken bij mij ook niet. Misschien nog een keer erop zetten? En ik wil jullie autootje ook zien! Wintersport is weer voorbij helaaaschh. We moeten je wel nog leren rikken, nieuwe familie verslaving :p Nog ietsje meer dan een maand wachten en we zitten alweer in Curacao. Onvoorstelbaar na al die kou in Duitsland. Veel plezier nog daar en succes en tot snel op skype. Xxx

  • 18 Februari 2013 - 19:24

    Willy Gordijn:

    Hoi Lenneke!
    Wat een gezellige verhalen! heel leuk om te lezen hoe je het maakt!
    Je mist niets hier aan het weer hoor! koud en sneeuw!
    Lijkt me heerlijk om altijd naar het strand te kunnen!
    Wat een korte dagen maak je daar met je stage!
    Voor de crocus vakantie waren hier veel kinderen ziek!
    halve klassen waren weg.
    Vandaag hadden we studiedag; het ging over technisch lezen en over de fusie tussen de scholen.
    Je hebt een leuke kamer!
    Je verslagen klinken heel relaxt!
    ik volg je! Groeten van Willy Gordijn.

  • 28 Februari 2013 - 20:40

    Eric Rijkers:

    He Lenneke fijn dat het zo goed gaat is wel een tijdje geleden maar ik hou het wel bij.
    Geniet ervan en ik hoor wel weer van je.
    Groetjes Eric en Marion

  • 02 Maart 2013 - 17:36

    Cor En Marij:

    Hoi Lenneke

    Hier even een mailtje uit de Grutterwei
    De wintersport zit er al weer op heb je wel gemist,maar toch leuk dat we even konden skypen.
    Ik zie dat je het daar heel goed naar je zin hebt,je fotos zijn erg leuk.
    Met je stage gaat het ook goed fijn he.
    Cor is aan zijn laatste werkdagen bezig en gaat dan met pesioen,en 25 april stop ik er ook mee
    dan kunnen we samen genieten van de vrije tijd.
    Verder gaat hier alles zijn gangetje,nog heel veel succes,en plezier
    Heel veel knuffels van het trio uit dommelen Cor en Marij en een pootje van Trigger xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lenneke

Hallo, Ik ben lenneke en ik ga voor 5 maanden stage lopen op Curacao. Via deze site kunnen jullie mijn verhalen lezen van wat ik allemaal meemaak! ik zet er ook foto's op, dus zo kunnen jullie mij een beetje volgen!

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 11760

Voorgaande reizen:

13 November 2015 - 24 December 2015

Sri Lanka

26 Januari 2013 - 17 Juni 2013

Curacao!!

Landen bezocht: