Carnaval is begonnen! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lenneke Swinkels - WaarBenJij.nu Carnaval is begonnen! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lenneke Swinkels - WaarBenJij.nu

Carnaval is begonnen!

Door: Lenneke Swinkels

Blijf op de hoogte en volg Lenneke

08 Februari 2013 | Curaçao, Curaçao

Ik zit nu bijna twee weken in Curacao en dat is toch wel snel voorbij gegaan! Maandag komen mijn twee huisgenootjes ook, dus dan wordt het extra gezellig!

Ik heb afgelopen week een rustige week gehad, ik heb stage gelopen ben naar het strand geweest en heb een filmpje gekeken. dit is natuurlijk ook ter voorbereiding op de carnaval. want ook ik ga dit jaar voor het eerst carnaval vieren, en wel in Curacao.

Vandaag is de carnaval echt begonnen, we hadden vandaag namelijk carnavalsviering op school. het thema van deze viering was techniek. sommige kinderen moesten als blackberry verkleed komen, sommige kinderen moesten iets doen met muziek en onze klas had als thema keukenapparatuur. ik kon me hier echt totaal geen voorstelling bij maken dus ik was benieuwd hoe de kinderen naar school kwamen.
toen de eerste kinderen kwamen, stond ik meteen versteld van de creativiteit. er waren kinderen die van dozen een koelkast hadden gemaakt en deze aan hadden getrokken. er waren kinderen verkleed als kok, sommige kinderen hadden een oven of magnetron bij, er was zelfs een kindje en die was verkleed als garde.
Nadat de foto's waren gemaakt kwamen de kinderen de klas in. dit was al een vrij lastige opgave aangezien ze allemaal verkleed waren als koelkast of magnetron.
Nadat we de kinderen verteld hadden wat we vandaag gingen doen zijn we met de hele school naar het overdekte plein gegaan om daar onze outfits te presenteren.
per klas mochten de kinderen op het podium om een modeshow te houden en te laten zien wat voor prachtige outfits ze hadden. dit liep allemaal iets minder gestructureerd als in nederland. in Nederland ben ik gewend dat we een strakke planning hebben waar we ons precies aan willen houden. hier was de planning vooral niks doen en relaxen!
Na dat iedereen zijn of haar mooie creaties had geshowd zijn we weer terug gegaan naar de klas, daar hebben we een beetje film gekeken en spelletjes gedaan, we zouden de laatste drie kwartier nog met de hele school gaan dansen dus ik was heel benieuwd!

eindelijk was het zover, we gingen met de hele school dansen! ik ging naar buiten om te kijken of er al iets te doen was, ik merkte al snel dat er ook heel veel kinderen gewoon in de klas waren gebleven. uiteindelijk is het toch gelukt om een super lange polonaise te maken en hebben we nog een beetje gedanst!

Ik heb hier nu ook vakantie! pfff.. na twee weken al weer 5 dagen vrij.. ik heb het ook wel echt zwaar! morgen ga ik waarschijnlijk nog een dagje aan het strand liggen en zondag en dinsdag ga ik carnaval vieren! ik ben super benieuwd en ik heb geen idee wat ik moet verwachten.
ik ga natuurlijk weer een uitgebreid verslag vertellen over mijn eerste carnaval in Curacao!

  • 08 Februari 2013 - 20:02

    Denise:

    Hee Lenneke,

    Haha, echt grappig dat hun carnaval vieren. En wat een creativiteit zeg! Ik heb hier in Nederland nog nooit een persoon verkleed gezien als koelkast, magnetron of garde... :P
    Ik vond het leuk om gisteren nog even te skypen met je! Volgende week weer, dan vanuit Duitsland! ;)
    Geniet van je vakantie en van het carnaval vieren! :D

    Xxx

  • 08 Februari 2013 - 20:17

    Eric Rijkers:

    Hoi Lenneke he doe je wel rustig aan daar met het vieren van carnaval.
    dat we niks van je horen dus luister ff.
    het is kort maar maak het gezellig doen wij ook hier alvast de groetjes Eric en Marion.

  • 08 Februari 2013 - 20:51

    Papa:

    Hoi Dushi,

    Nou weer een heel leuk verhaaltje van een kleurrijk gebeuren. Leuke foto's met die stralende en vrolijke kinderen. En dan die polonaise! Maakt het toch weer echt op z'n brabants. Ik heb ook al stiekem op you tube gekeken hoe de volwassenen carnaval vieren! Lijkt veel op het Braziliaanse carnaval dus dat belooft wat voor komende zondag. Geniet ervan, maak eindeloos veel foto's en we kijken nu al weer uit naar het volgende verslag.
    We gaan ons nu voorbereiden op een tocht naar een totaal andere wereld met waarschijnlijk heeel veeel sneeuw.

    Groetjes en tot binnenkort weer XXXX

  • 08 Februari 2013 - 22:01

    Chantal:

    Hee meis,
    Lag helemaal dubbel om je verhaaltje! Wat leuk om te zien hoe ze daar carnaval vieren.. geniet maar van het carnaval daar! Ben benieuwd wat je er van vindt! Mijn laptop is kapot dus ik skype volgende week wel met je!

    Nou havefun en geniet van carnaval en je vakantie!

    Xxxxxchantal

  • 09 Februari 2013 - 09:19

    Nancy De Backer:

    Hey Lenneke,
    Ik wist niet dat ze daar ook carnaval kende, wat leuk. Wat een een creativiteit bij de ouders en kinderen daar ik zag gewoon zowat een complete keuken op de foto staan.
    En kom je met je polonaise in het giness book of record:-). Veel plezier met carnaval en voorzichtig met de coctails ( of hebben ze die niet?). Ben benieuwd of het te vergelijken is met de carnaval hier bij ons in brabant.

    Ben benieuwd naar je volgende verslag.

    Veel leut!!!

    Groetjes Nancy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lenneke

Hallo, Ik ben lenneke en ik ga voor 5 maanden stage lopen op Curacao. Via deze site kunnen jullie mijn verhalen lezen van wat ik allemaal meemaak! ik zet er ook foto's op, dus zo kunnen jullie mij een beetje volgen!

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 11759

Voorgaande reizen:

13 November 2015 - 24 December 2015

Sri Lanka

26 Januari 2013 - 17 Juni 2013

Curacao!!

Landen bezocht: