Al een week in Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lenneke Swinkels - WaarBenJij.nu Al een week in Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lenneke Swinkels - WaarBenJij.nu

Al een week in Curacao

Door: Lenneke Swinkels

Blijf op de hoogte en volg Lenneke

02 Februari 2013 | Curaçao, Curaçao

Hier weer een nieuw verhaaltje vanuit het warme en regenachtige Curacao! ik zit er nu al weer een weekje en het gaat goed, al zijn er af en toe ook moeilijke momentjes. Ik mis het koude en regenachtige Nederland toch best wel.
Ik ben nu drie dagen naar stage geweest en het bevalt goed. het is echt een leuke plek en ik heb ook een leuke begeleidster. Terwijl we in Nederland altijd de verwarming hoger moesten zetten, zetten we hier een extra ventilator aan.
Ik merk wel dat de kinderen hier anders zijn dan in Nederland. in Nederland luisteren de kinderen over het algemeen toch iets beter. bij ons op school zitten er vooral kinderen in de klas van rijkere ouders, een beetje de verwende kinderen. dat merk je ook wel aan het gedrag.
als je hier boos wordt zijn ze weer 5 minuten stil en dan zijn ze het weer vergeten. een hele nieuwe uitdaging dus!
Ik had van Jade al gehoord dat hier veel salamanders en leguanen zitten. die salamanders zie ik dagelijks in de tuin lopen maar een leguaan heb ik nog nooit gezien. Tot dat de kinderen in de klas ineens riepen: He daar loopt een leguaan! ik keek dus meteen om en zag een super grote groene leguaan midden op het schoolplein, terwijl ik erg onder de indruk was waren de kinderen al lang weer aan het werk en keken ze verder niet meer op of om.
ik vroeg aan mijn begeleidster of dat hier vaker is.. en dat bleek zo te zijn.. vandaar dat de kinderen ook niet zo onder de indruk waren.

Het is nu weekend, vanavond ga ik met mijn huisgenoten eten. ze gingen uitgebreid koken en vroegen of ik ook kwam. ik ben benieuwd maar het zal vast lekkerder zijn dan mijn heerlijke aardappelen met vlees en groente.
morgen is het hier kindercarnaval en dan is er blijkbaar een grote optocht met alle kinderen. we gaan ook kijken dus ik ben benieuwd wat ik kan verwachten. zo vier ik dus toch nog een keer carnaval!

Ook blijven de muggen hier toch redelijk vervelend. Ik dacht dat ik er langzaam gewend aan zou raken, maar de muggen raken ook gewend aan mij. het gevolg is dus dat ik niet bruin word, maar dat ik helemaal onder de muggenbulten zit. Ze jeuken niet heel erg, dus dat scheelt weer een heleboel!

Ik ga nu lekker eten terwijl jullie misschien al richting bed gaan!
Tot snel!!

  • 02 Februari 2013 - 23:28

    Mama:

    Wij gaan inderdaad naar bed. Heb Ton en Denise nog toegevoegd.Meissi je hebt weer een leuk verhaaltje geschreven.

  • 02 Februari 2013 - 23:31

    Ton:

    Hee zus!

    Leuke verhaaltjes die je schrijft, ik en Denise zien je morgen nog even als we skypen :)
    over twee maanden zitten wij daar ook al weer, ik heb er zin in!

    groetjes,

    Ton

  • 03 Februari 2013 - 11:51

    Henk En Annemie:

    Hoi Lenneke

    We hebben met plezier jou verhalen gelezen en vinden het fijn dat het al zo goed gaat want het is toch wel even iets anders als in ons kikkerlandje.We begrijpen wel dat je meer last hebt van de muggen dan van de kinderen ha, ha,ha,Het is ook wel leuk om eens een leguaan te zien dan dikke duiven of kikkers in je tuin.De sneeuw is hier ook verdwenen en hebben nu veel wind en regen.De Dommel hier is niet zo blauw als het water daar.Een geluk we hebben nu geen last van muggen.Verder gaat alles goed hier en we kijken uit naar de carnaval want Maaike en Lonneke zitten in de jeugdraad en dat is ook leuk.Verder wachten we je volgend reisverslag af.
    Heel veel groetjes en een dikke kus en knuffels van Henk en Annemie

  • 03 Februari 2013 - 13:06

    Nancy De Backer:

    Hey Lenneke,

    We hebben onze wedstrijd er voor vandaag al weer opzitten en het is ons helaas niet gelukt om de punten mee naar luyksgestel te nemen. We hebben verloren met 8-6. We hebben weer zoveel kansen gemist. We hebben er veel meer gehad dan hun maar ja als je ze er niet in gooit winnen hun toch echt.

    Fijn weekend en succes met je volgende week

    Groetjes Nancy

  • 03 Februari 2013 - 15:11

    Jack En Carla :

    Hallo Lenneke,leule verhalen geniet van je tijd in Curacao.


    groetjes uit Luyksgestel

  • 03 Februari 2013 - 15:37

    Milan:

    Leuk lenneke!
    Erg knap allemaal. Wel fijn dat de huisgenoten je goed opnemen,
    En dat je daar jade hebt waar je veel mee kan optrekken!
    Succes
    Gr milan

  • 03 Februari 2013 - 18:40

    Henk, Jacqueline En De Kids:

    Hoi Lenneke,

    Fijn te zien en te horen dat je het zo naar je zin hebt enl euk om je op deze manier te volgen.
    Terwijl jij je misschien druk maakt over de bikini welke je aan zal trekken, zijn wij vandaag druk bezig geweest om gepaste kleding uit te zoeken om volgende week de carnaval in te gaan.
    We zijn goed geslaagd en het feest kan beginnen volgende week.
    Trouwens erg leuk en attent van je dat je ook de meiden nog een mailtje hebt gestuurd op hun verjaardag.

    Het ga je goe, we houden contact en geniet ervan.

    Liefs van

    Henk, Jacqueline, Maaike, Lonneke en Joep
    xxx


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lenneke

Hallo, Ik ben lenneke en ik ga voor 5 maanden stage lopen op Curacao. Via deze site kunnen jullie mijn verhalen lezen van wat ik allemaal meemaak! ik zet er ook foto's op, dus zo kunnen jullie mij een beetje volgen!

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 11762

Voorgaande reizen:

13 November 2015 - 24 December 2015

Sri Lanka

26 Januari 2013 - 17 Juni 2013

Curacao!!

Landen bezocht: