mijn eerste dagje op stage - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lenneke Swinkels - WaarBenJij.nu mijn eerste dagje op stage - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lenneke Swinkels - WaarBenJij.nu

mijn eerste dagje op stage

Door: lenneke swinkels

Blijf op de hoogte en volg Lenneke

30 Januari 2013 | Curaçao, Curaçao

Hier weer een nieuw verhaaltje over mijn grote avontuur!
Ik heb namelijk al weer wat meegemaakt sinds zondag. maandag ben ik samen met jade de stad gaan verkennen. ik dacht altijd dat de stad willemstad was, maar dat is niet zo. de hoofdstad heet hier namelijk Punda. dat is ook weer een gedeelte van Willemstad.
Snappen jullie het nog? ik nog maar half namelijk.
De schoonmoeder van Jade heeft ons gebracht en we zijn toen over de Pontjesbrug naar de andere kant van de stad gelopen met uitzicht op de mooie gekleurde huisjes. Het is wel een beetje wat ik ervan had verwacht. met water in het midden en aan allebei de kanten gekleurde huisjes. verder zijn er allemaal leuke straatjes met winkeltjes en een marktje.
Nadat we hier een beetje hadden rondgekeken en een nieuwe simkaart hadden gekocht zijn we naar stage gegaan om vast kennis te maken.
Toen we daar kwamen zijn we meteen hartelijk ontvangen door de directeur en toen hebben we kennisgemaakt met de klas. ik heb even gekletst met mijn begeleidster en mijn klas leren kennen. ik merkte meteen al dat de kinderen hier wel drukker zijn dan bij ons maar het leken me wel leuke kinderen.
Daarna ben ik weer thuis afgezet en heb ik eten gekookt (gewoon aardappelen, vlees en groente) en lag ik weer rond half 9 in bed.. ik heb volgens mij nog steeds last van een jetlag..

Dinsdag zijn Jade en ik naar het strand geweest om daar te gaan snorkelen. het schijnt namelijk dat er hier hele mooie vissen zitten. ik had daar wel veel zin in en ik was heel benieuwd. toen we op het strand aankwamen was het echt precies zo als hoe je het verwacht als je aan curacao denkt.
Super witte stranden, palmbomen, barretjes en een hele heldere zee. jade zei zelfs dat het water nu helemaal niet zo helder was omdat het nog bewolkt was.
we zijn toen gaan zwemmen en aan de andere kant van de rotsen zouden dan de vissen zitten. Jade zei alleen dat ze bang was voor vissen en dat ze het nooit zo durfde.
uiteindelijk ben ik volgens mij drie keer gebeten door een vis voordat we eindelijk op de rotsen waren.
aangezien heel de rotsen volzaten met krabben hebben we maar besloten om het een andere keer te doen.
we zijn toen terug gezwommen en zijn in de zon gaan liggen. en jullie raden het natuurlijk al.. daar kwam ik helemaal rood van terug!
maar het schijnt zo te zijn dat na rood bruin komt, dus daar gaan we maar van uit.

Vandaag was dan echt de start van mijn stage. vanaf nu gaat mijn echte leven hier beginnen:P
We moesten rond 7 uur kwart over 7 aanwezig zijn dus vroeg uit bed! Jade kwam mij rond kwart voor 7 halen dus de wekker stond rond kwart voor 6.
Toen we op stage aankwamen hebben we eerst gesprek gehad met de directeur. we kregen toen te horen wat de regels waren. we mochten geen gympen aan, broek over de knie, geen hemd met spagettibandjes, geen doorschijnende kleren, geen slippers en zo waren er nog wel een paar dingen waar we ons aan moesten houden. best streng dus. alle kinderen lopen ook in uniform en ze moeten ook in rijtjes naar binnen komen. ik dacht op het begin dus ook dat het best een strenge school zou zijn. toen ik in de klas kwam bleek dit anders te zijn. van structuur hebben ze hier volgens mij nog niet echt gehoord. De ene helft gaat rekenen, de andere helft gaat taal doen en dan zijn er nog een paar kinderen die gaan schrijven. het gaat maar een beetje zoals het gaat. het is niet erg als je er 1,5 uur over doet. alles gaat hier heel relax!
Rond 2 uur was ik weer klaar dus het zijn korte dagen! ik ga nu zo maar weer eens koken want dat moet natuurlijk ook gebeuren!


  • 31 Januari 2013 - 16:01

    Mama:

    Maar goed dat je je ballerina's ook hebt meegenomen Zo te horen gaat het goed en aan de foto's te zien zeker.

  • 31 Januari 2013 - 16:22

    Nancy De Backer:

    Hey Lenneke,
    We hadden je nog zo gewaarschuwd voor de zon:), probeer jij er maar eens wat structuur in te brengen in die klassen;). Die foto's komen zeker uit een reisfolder( hihi) wat ziet dat er gaaf uit zeg.
    Veel plezier en vooral genieten.
    Groetjes Nancy

  • 01 Februari 2013 - 19:49

    Denise:

    Hee Lenneke!
    Leuke verhalen heb je geschreven, klinkt allemaal positief! :D
    Ik had vorige week al een whatsappje naar je gestuurd, waarschijnlijk is die dan niet aangekomen door je nieuwe simkaart.. Maar ik word door je familie wel op de hoogte gehouden! En natuurlijk via deze site! ;) Is nog een leuk idee voor Pauline om hier reisverslagen achter te laten. Zij heeft sinds 2 dagen het goede nieuws te horen gekregen dat er een gastgezin is gevonden in Amerika. Ze gaat 10 maanden naar Springfield in Illinois.. Daar heeft ze super veel zin in, zeker nu ze ook jouw verslagen hierop leest! :D Maar ze vertrekt pas in augustus hoor. ;)
    Je kamertje ziet er leuk uit! Je hebt er vast wel een plekje kunnen vinden om je fotoketting op te hangen. Ik ben benieuwd naar je huisgenootjes, maar dat zal ongetwijfeld goed klikken met jou. En ook nog altijd fijn dat Jade mee is! :)
    Ik heb trouwens nooit geweten dat er kledingvoorschriften in Curacao zijn.. Met 30 graden zal dat af en toe wel warm zijn. Maar heerlijk dan dat er zo'n mooi strand in de buurt is! :) Ik ben trouwens ook echt benieuwd naar jouw bruine kindjes met kroeshaartjes! Maar jij komt ook vast bruin terug! Zorg maar dat je goed rood wordt, dan word je ook goed bruin.. :P
    Wel grappig trouwens dat je daar ook aardappelen eet en 'Wie is de mol' kunt kijken! Lijkt me toch fijn als je nog wat Nederlandse tradities hebt! :)
    Nog heel veel plezier in Curacao! Geniet ervan, 5 maanden zijn zo om..
    Xxx Denise

  • 02 Februari 2013 - 10:09

    Karin Van Den Boomen; Moeder Van Amber:

    Leuk om je ervaringen te lezen Lenneke. Goed doel op zich; structuur aanbrengen! Groetjes en veel plezier. Karin van den Boomen; moeder van Amber.

  • 07 Februari 2013 - 11:14

    Kim Loomans:

    Hoi Lenneke,

    Super leuk om je verhalen te lezen en een op de hoogte te blijven hoe het met je gaat in Curacao.
    Ook leuk om de foto's te zien. Daardoor verlang ik weer terug naar mijn vakantie op Curacao :-).

    Heel veel plezier! Geniet ervan!

    Groetjes Kim Loomans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lenneke

Hallo, Ik ben lenneke en ik ga voor 5 maanden stage lopen op Curacao. Via deze site kunnen jullie mijn verhalen lezen van wat ik allemaal meemaak! ik zet er ook foto's op, dus zo kunnen jullie mij een beetje volgen!

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 11761

Voorgaande reizen:

13 November 2015 - 24 December 2015

Sri Lanka

26 Januari 2013 - 17 Juni 2013

Curacao!!

Landen bezocht: