Start van mijn reis - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lenneke Swinkels - WaarBenJij.nu Start van mijn reis - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lenneke Swinkels - WaarBenJij.nu

Start van mijn reis

Door: Lenneke Swinkels

Blijf op de hoogte en volg Lenneke

27 Januari 2013 | Curaçao, Curaçao

Hier is dan mijn eerste verslag van mijn avontuur in Curacao!
Na alle voorbereidingen was ik eindelijk klaar om te vertrekken. nadat we alle zware spullen uit mijn koffer hadden gehaald, had ook mijn koffer precies het goede gewicht. op schiphol kwamen we er namelijk achter dat hij precies 23 kilo woog!
Na afscheid te hebben genomen zijn Jade en ik meteen doorgelopen naar de douane.. ik zag al veel mensen die alle spullen uit hun tas moesten halen dus ik vond het best spannend. mijn handbagage zat namelijk helemaal vol en woog volgens mij bijna net zoveel als mijn gewone bagage:P
en jawel, toen ik aan de beurt was mocht ook ik heel mijn tas leeghalen. ik moest namelijk mijn laptop uit mijn tas halen en deze zat helemaal onderin. nadat ik al mijn schoenen en boeken uit mijn tas had gehaald en al 5 mensen mij hadden ingehaald mocht ik doorlopen.
ik kon gelukkig wel in een keer door het poortje, toen ik daar doorheen was bleek alleen dan mijn handtas ook nog gecontroleerd moest worden. Dus ik mijn tas maar weer open maken, nadat alles eruit was gehaald bleek dat er een schaar in zat die te groot was... dus ik ben helaas zonder schaar vertrokken naar Curacao.

Nadat we door de douane waren mochten we vrij snel al in het vliegtuig, het vliegtuig zou om 9:45 vertrekken en rond 9:15 zaten we in het vliegtuig. we zaten helemaal achteraan in het midden.
We zijn uiteindelijk met een half uurtje vertraging vertrokken richting Curacao, ook hadden ze ons gewaarschuwd dat het langer kon gaan duren, we hadden namelijk hele erge wind tegen.
op het begin van de reis hebben we ook redelijk veel turbulentie gehad, we moesten onze riemen omhouden en mochten niet gaan lopen. gelukkig hield dit ook weer vrij snel op.

na ongeveer 10 uur vliegen en 2 heerlijke vliegtuigmaaltijden waren we geland in Curacao. We waren er gewoon!!
Aangezien wij achteraan zaten in het vliegtuig, zijn wij ook als laatste uitgestapt. toen we in de aankomsthal aankwamen stond er een hele lange rij waar we ongeveer een half uur hebben moeten wachten op onze stempels. nadat dat gebeurt was konden we onze koffers gaan halen, gelukkig lag hij erbij!
ook hier hebben we weer een half uur moeten wachten omdat ze heel veel koffers gingen controleren.(gelukkig die van ons niet)

vanuit het vliegtuig ben ik meteen naar mijn studentenhuis gebracht. daar heb ik kennisgemaakt met mijn huisbaas en een beetje uitleg gekregen. we zijn toen ook voor de eerste keer naar de supermarkt geweest en wel naar de Albert Heijn.
Bij terugkomst van de supermarkt is mijn huisbaas vrij snel gegaan en toen stond ik er echt alleen voor.
Ik heb toen nog gevraagd of er al andere studenten in het huis zaten. hij vertelde me dat ik de enige was op mijn verdieping dat de andere bewoners op 11 februari kwamen. op de tweede verdieping woonde wel al mensen.
Ik ben toen begonnen met mijn koffers en tassen uitpakken en dat was nog best veel werk. gelukkig heb ik een grote kast en paste alles er makkelijk in. aangezien het hier 30 graden is ben ik hierna maar meteen in de douche gegaan.
De kranen hebben hier allemaal maar een knop, en dat is de koude kraan. gelukkig had ik wel gewoon warm water omdat het al het einde van de dag was!
Na deze douche ben ik naar boven gegaan om kennis te maken met mijn huisgenoten. We hebben samen een filmpje gekeken en wat gekletst dus dat was heel gezellig.

Rond half 11 ben ik toen naar bed gegaan, voor mijn gevoel was het toen half 4 's nachts dus je kan je wel voorstellen dat ik moe was. terwijl ik thuis met een winterpyjama sliep en twee dekens slaap ik hier met een korte broek, ventilator en een klamboe. dat was dus best een grote overgang.

De volgende dag was ik weer om 6 uur wakker dus heel veel had ik niet geslapen. Ik heb toen even gegeten en mijn koffer verder uitgepakt. daarna is Jade mij komen halen en zijn we nog even naar de supermarkt gegaan. Zelfs hier verkopen ze spullen van het Jumbo merk!

  • 28 Januari 2013 - 13:07

    Nancy De Backer:

    Hey Lenneke,
    Leuk om te lezen dat je een goede reis hebt gehad. Hier schijnt de zon nu ook even maar komt de temp niet boven de 10 graden uit. We hebben gisteren tegen Rosolo weer erg hard gewerkt het was een zware wedstrijd maar helaas toch weer verloren met 10-13. Maar goed wij hebben er 4 meer gemaakt dan vorige keer en hun precies het zelfde, dus het voelt toch een beetje alsof we met 4-0 gewonnen hebben. Ik houd je op de hoogte van onze resultaten.
    Groetjes Nancy

  • 29 Januari 2013 - 09:40

    Winke:

    Lennnn! Leuk verhaal! :D Je huisje ziet er goed uit. Toch iets duidelijker zo dan op de webcam;) Morgen je eerste dagje stage toch? Succes! Xxx

  • 30 Januari 2013 - 21:18

    Papa:

    Hoi die Lenneke,
    Nou hartstikke leuk geschreven. Ik zie het helemaal voor me hoe je bij de douane met klamme handjes en verhit gezicht zenuwachtig staat te drentelen. Maar je ziet maar, uiteindelijk komt het toch allemaal goed. Trouwens je kamer is veel ruimer als die we eerder thuis op de foto's hebben gezien, best wel veel plaats en gezellig met de dreaming klamboo. Ook de andere kamers maken allemaal een vrolijke indruk. Goeie keuze geweest.
    Goh en dan die foto's in de stad. Sta je daar als een filmster te showen alsof je er al tijden bent. Ben eigenlijk best wel beetje jaloers, maar bovenal heel trots.
    Fijn dat je eerste dag op school ook leuk is verlopen met al die drukke krullekopjes. Hou ze in bedwang en veel plezier verder. Ben al benieuwd naar je volgende verslag XXX

  • 02 Februari 2013 - 13:13

    Eric Rijkers:

    Hoi Lenneke

    Leuk om je verslagen te lezen,zal best wennen zijn. Veel plezier en werk ze. Tot mails!

    Groetjes Eric en Marion

  • 03 Februari 2013 - 15:29

    Milan:

    Hee lenneke,

    Wauw! Wat een ervaring. Allemaal best spannend.
    Heb je al stage gehad?
    Lijkt me ook weer spannend..
    Wij in de klas waren al erg benieuwd hoe het met jou ging. Zo te horen goed.
    Ben erg jaloers op het mooie weer daar!

    Succes lenneke!!
    Groetjes milan

  • 07 Februari 2013 - 16:09

    Carla Hoeks:

    Hey Lenneke,

    Hebben we net oppas nodig dit weekend (nee hoor grapje)...

    Hoe is het daar in het lekkere wame landje.. Geniet ervan.
    Na zo'n lange reis is nu het echte leventje begonnen. Leuk stage adres, vele nieuwe dingen?

    Heel veel groetjes van je buur kindertjes en hun papa en mama.

  • 20 Februari 2013 - 21:46

    Nancy De Backer:

    Hey Lenneke,
    Ik werd er op gewezen dat ik de stand verkeerd door had gegeven. Ik denk da kan nie. Maar idd ik heb de 2 in een 1 veranderd. Dus het was 10-23. Heb jij toch even het idee gehad dat we Reusel bijna de baas waren, haha
    Groetjes Nancy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lenneke

Hallo, Ik ben lenneke en ik ga voor 5 maanden stage lopen op Curacao. Via deze site kunnen jullie mijn verhalen lezen van wat ik allemaal meemaak! ik zet er ook foto's op, dus zo kunnen jullie mij een beetje volgen!

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 747
Totaal aantal bezoekers 11773

Voorgaande reizen:

13 November 2015 - 24 December 2015

Sri Lanka

26 Januari 2013 - 17 Juni 2013

Curacao!!

Landen bezocht: